• Zoeken op trefwoord

Over Peter Duyster

De bariton, Peter Duyster, begon zijn zangopleiding bij Lia van der Velde in Den Haag, en voltooide zijn Docerend Musicus opleiding aan het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam bij Udo Reinemann. Hij voltooide zijn Masters aan het Conservatorium van Amsterdam in samenwerking met de Staatliche Hochschule für Musik in Karlsruhe, Duitsland waar hij studeerde bij Harmut Höll en Mitsuko Shirai. Gedurende deze tijd volgde Peter ook lessen aan het Conservatoire National de Metz, Frankrijk waar hij de eerste prijs in Lied en Opera en de Prix Supérieur behaalde.

Peter werkte in masterclasses met Margreet Honig, Rudolf Jansen, Roger Vignoles, Noël Lee, Graham Johnson, Noelle Barker en Jard van Nes.
Als concertzanger zong Peter Orff’s Carmina Burana in het Concertgebouw te Amsterdam onder leiding van Sam ten Velde, en in de Benelux met Gijs Leenaars, Johan Sonneveld and Marc Sierens. Ook Mendelssohn’s Paulus, Fauré’s Requiem, Bach’s Weihnachtsoratorium, Telemann’s Matthäus Passion, en werken van componisten als Dvorak, Charpentier, Vaughan Williams, Liszt en Poulenc. Hij werd verscheidende malen uitgenodigd in het festival Heures Romantiques en Touraine, Frankrijk waar hij Mozart aria’s, Mozart’s Grabmusik, en Lieder uit Mahler’s Knaben Wunderhorn zong.

Peter werkte in een productie van Benjamin Britten’s Midsummer Night’s Dream die gedirigeerd werd door Kenneth Montgomery in regie van Nicolette Molnár. Hij vertokte de rol van David in Barber’s A Hand of Bridge, dirigent: Bas Pollard met regie van Jan Bouws, wat door de VPRO uitgezonden werd op televisie.

Als zanger van hedendaagse muziek zong Peter stukken van Gubaidulina, Otto Ketting, Pederecki (Lucas Passie) en de première van Paul Engel’s Boehlendorff in Duitsland.
Als liedinterpreet vertolkte Peter les Banalités van Poulenc voor Radio France. In duo met de pianist David Bollen werd hij uitgenodigd door het Goethe instituut te Amsterdam, culturele instellingen, de “Vrienden van het Lied” en het concertgebouw in Amsterdam.