Het impresariaat Kox Vocaal behartigt de belangen tussen opdrachtgever en vocalist bij uw muzikale uitvoeringen.
Nanco De Vries
BaritonDe Nederlandse bariton Nanco de Vries begon zijn zangstudie als bas aan het Utrechts Conservatorium bij Udo Reinemann en sloot deze cum laude af. In hetzelfde jaar was hij prijswinnaar van het Christina Deutekom concour en werd toegelaten tot de studie voor de Ned. Muziekprijs.
Hij zette zijn zangstudie voort bij Diane Forlano en ontwikkelde zijn stem verder in het baritonvak bij de Amerikaanse tenor James McCray. Vervolgens maakte hij als Alfio in Cavaleria Rusticana zijn bariton debuut. Verder werd hij een aantal jaren gecoached door de bas-bariton Henk Smit.
Hij werkte met verschillende vooraanstaande dirigenten zoals H.Haengen,G.Jenkins, A.Lombard, Yuri Simanov, Hans Vonk, E. de Waard en Vladimir Spivakov.
Hoogtepunten van zijn laatste concert engagementen in het Amsterdams Concertgebouw zijn o.a. Die Theresien Messe en Die Schöpfung (Haydn) ( Radio Kamer Orkest o.l.v Frans Brüggen),Symfonie no.9 van Beethovens ( o.l.v.Claus Peter Flor)Janacheck`s Osud (Radio Filharmonisch Orkest o.l.v. Edo de Waart) Verder zong Nanco de titelrollen in ,,outdoor-concerten“in Amsterdam van Verdi`s Nabucco en MacBeth.
In het buitenland was hij te horen in Italie in Shostakovitschs Symfonie no.14(Padova Symfonie Orkest o.l.v. Hans Vonk), en op de Kanarische Eilanden in het zelfde werk (Las Palmas Symfonie Orkest o.l.v. Viktor Libermann), in Spanje in Mozarts Requiem (Moscow Virtuosi o.l.v. Vladimir Spivakov), in Turkeie in Beethovens Negende Symfonie en het Requiem van Mozart(Bilkents Symfonie Orkest Ankara o.l.v. C.A.Rickenbacher) en in Frankrijk de titelrol in Schumanns ,,Szenen zu Goethes Faust“ (Orchestre National de Lille o.l.v.C.A. Rickenbacher)
In het ,,Große Festspielhaus“in Salzburg en in de Philharmonie München viel Nanco te beluisteren als Alberich met de Münchner Sinfoniker o.l.v. H. Förster in Loriots ,,Ring an einem Abend“. In Noorwegen werkte Nanco mee aan een scenische uitvoering van Carmen (Bizet) als Escamillo.
Vanaf `96 was hij aan het Meininger Staats Theater geengageerd ,waar hij o.a. de volgende rollen voor zijn rekening nam: Scarpia(Tosca), Holländer(Holländer), Don Giovanni(DonGiovanni),Rigoletto(Rigoletto), Alfio(Cavalleria Rusticana), Tonio(Pagliacci), Don Alfonso(Cosi fan tutte), Boris(Lady Macbeth von Mzensk), Peter(Hänsel und Gretel), Der Grafen von Westmoreland(Sly), en Alberich(Rheingold, Siegfried en Götterdämmerung) als Germont in Traviata en als Balstrode in Peter Grimes in een regie van Christine Mielitz.
De laatste jaren was Nanco vast verbonden aan de Komische Oper te Berlijn waar hij o.a. Balstrode (Peter Grimes) , Leander (Liefde voor de drie sinaasappelen) en Mr. Gedge (Albert Herring) zong.
Momenteel is hij als freelance opera en concertzanger werkzaam.
Caroline Stam
SopraanCaroline Stam studeerde zang aan het Sweelinck Conservatorium Amsterdam bij Erna Spoorenberg en Margreet Honig. Zij behaalde het diploma Uitvoerend Musicus na haar studie Docerend Musicus cum laude te hebben afgesloten.
Masterclasses volgde zij bij Lieuwe Visser, Bernard Kruysen, Elly Ameling en Sarah Walker. Momenteel volgt zij lessen bij David Pittman-Jennings te Parijs.
In 1995 behaalde zij de 1e prijs voor sopraan op de “Grimsby International Competition for Singers” te Grimsby (Engeland), alsmede de 1e prijs voor de vertolking van het Franse lied.
Caroline Stam concerteerde in Nederland, Engeland, Frankrijk, Spanje en Duitsland tijdens festivals als Les Festivals du Trégor, La Folle Journée de Nantes, het Festival du Picardie, het Dollardfestival en het Bremer Bachfest, onder dirigenten als Robert King, Ivan Fischer, Patrick Peire, Benjamin Ashkenazy, Sir David Willcocks, Charles de Wolff en Ton Koopman.
Operarollen die zij tot op heden uitvoerde waren :
Pamina (Zauberflöte) in een productie met highlights, Koningin (Een Job van onze tijd van Wim de Ruiter), Knabe (Elias in scenische uitvoering), Clarijn (Spiegel van Venetie van Hendrik Andriessen ), Nimfa ( Orfeo van Monteverdi ) en in concertuitvoeringen Dorinda ( Orlando Furioso van Händel) en Hélène ( Une éducation manquée van Chabrier).
Sinds 1994 verzorgt Caroline Stam regelmatig liederenrecitals voor de vereniging “Vrienden van het Lied”, in samenwerking met de pianist Dido Keuning.
Zij verleende solistische medewerking aan de CD-opnamen van Purcell’s Fairy Queen en diverse Bach-cantates, waaronder de serie complete opnamen van de Bach-cantates en zij soleerde tevens in Ton Koopman’s reconstructie van Bach’s Markus Passion, alles met het Amsterdam Baroque Orchestra and Choir onder leiding van Ton Koopman.
Nicole Fiselier
SopraanSopraan Nicole Fiselier studeerde Klassiek Zang aan Codarts bij Roberta Alexander. In de jaren erna werd ze achtereenvolgens gecoacht door Marjan Kuiper, Margreet Honig en Ira Siff. Nicole’s muzikale interesse reikt van oude tot hedendaagse muziek. Dit resulteert in een zeer diverse concertpraktijk.
Nicole is een veelgevraagd soliste voor onder andere Carmina Burana, Die Schöpfung, Exsultate Jubilate, Matthäus Passion, Messiah en Psalm 42 (van Mendelssohn). In 2019 zong ze de sopraansoli in het nieuw gecomponeerde Requiem van Gavin Bryars bij de Nationale Opera & Ballet o.l.v. Matthew Rowe.
Als koorsopraan zingt ze bij de Nationale Opera, het operakoor van De Munt (België) en het Groot Omroepkoor. Nicole houdt ook van uitstapjes naar andere muzieksoorten. Met de
indiepopband Efterklang trad ze op tijdens hun symfonische tour in Nederland, België, Noorwegen en Zweden.
Als Resident Artist vertolkte Nicole bij de Nederlandse Reisopera de rol van Clorinda in La Cenerentola. In 2015 was ze bij Holland Opera te horen in de wereldpremière van de opera The Day After van Jonathan Dove als Young Woman.
In 2017 stond ze op de planken als Colonella bij Opera Nijetrijne in een bewerking van Il mondo alla rovescia van Salieri. In datzelfde jaar bracht de rol van Apollonia in Haydn’s La Canterina haar naar België en Japan met het gezelschap La Petite Bande onder leiding van Sigiswald Kuijken.
Leonie Van Veen
SopraanDe sopraan Leonie van Veen volgde haar studie klassieke zang aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Ze volgde lessen bij Gerda van Zelm en Barbara Pearson. Ze heeft zowel haar Bachelorsopleiding (2003) als haar opleiding aan De Nieuwe Opera Academie (2005) cum laude afgerond.
Leonie heeft verschillende operarollen vertolkt. Ze was o.a. te zien als Karolina uit de Dvĕ Vdovy van Smetena, als Alcina uit Alcina van Händel, als Miranda uit de The Tempest van Purcell, als Papagena uit Die Zauberflöte van Mozart, als Lena uit La princesse Jaune van Saint-Saens, als Adina uit L’elisir d’amore van Donizetti en als Antigone en Judith in de moderne opera’s Styx en Blauwbaard van Chiel Meijering.
Leonie is ook werkzaam als concertzangeres. Haar repertoire bevat o.a. de Johannes Passion, Matthäus Passion en het Weihnachtsoratorium van Bach, de Messiah van Händel, het Stabat Mater van Haydn, het Gloria van Vivaldi, het Requiem van Fauré en Ein deutsches Requiem van Brahms.
Leonie vormt een vast liedduo met pianiste Saskia Lankhoorn. Samen geven ze regelmatig liedrecitals. Als liedduo hebben ze liedinterpretatieklassen gevolgd bij Elly Ameling, Meinard Kraak, Rudolf Jansen en Graham Johnson.
Livio Gabrielli
TenorDe Italiaanse tenor Livio Gabrielli voltooide zijn studie bij Jane Mengedoht aan het Conservatorium
van Zürich, waar hij tevens afstudeerde voor het opera- en concertdiploma.
Tijdens zijn studie bereikte hij de halve finale van het internationale zangconcours “Francisco Viñas“
in Barcelona, zong hij de hoofdrol in “Der Graf von Luxemburg” van Lehár en maakte als Tamino
een tournee van 100 voorstellingen in Mozart’s “Zauberflöte”.
De afgelopen jaren trad hij op als solist in Zürich, Basel, Italië, Frankrijk (Festival de Nantes) en Bilbao (dir. Michel Corboz), Genève (Victoria-Hall) en uiteraard ook op diverse Nederlandse podia, waaronder het Concertgebouw in Amsterdam. Hij zong hoofdrollen in o.a. “Viva la mamma” van Donizetti, op uitnodiging van de Hoofdstadoperette Amsterdam een seizoen lang de rol van Tassilo in “Gräfin Mariza” van Kálmán, vervolgens in Basel de rol van Paris in “La belle Hélène“ van Offenbach, Ferrando in “Cosi fan tutte” van Mozart bij Opera Trionfo, Elvino in “La Sonnambula” van Bellini en in Duitsland nogmaals “Die Zauberflöte”.
De rol van Fenton in Verdi’s opera “Falstaff” zong hij tijdens een tournee in Italië met als hoogtepunt een voorstelling in het theater Regio di Parma. Daarna werd zijn repertoire verrijkt met de titelrol in “Ernani”, Oronte in “I Lombardi”, Ismaele in “Nabucco” en Alfredo in “La Traviata” (o.l.v. Arjan Tien) van Verdi en Turiddu in “Cavalleria rusticana” van Mascagni.
Tevens trad hij met het Orkest der Lage Landen o.l.v. Walter Proost verscheidene malen in België op met het programma “Hommage à Mario Lanza”.
Ook als oratoriumzanger is hij een veelgevraagd solist. Tot zijn repertoire behoren de belangrijkste werken van Bach, Händel, Mozart, Schubert, Mendelssohn, Rossini, Puccini, Verdi, Berlioz, Gounod, Martin, Honegger, Orff. Werken die hij regelmatig zingt zijn o.a. de “Petite Messe Solennelle“ van Rossini, de “ Messa di Gloria” van Puccini en het Requiem van Verdi.
Geboren en opgegroeid in een tweetalige en culturele omgeving, profileert hij zich sinds enige jaren steeds meer in het romantische Franse en Italiaanse lyrische repertoire, met een speciale affiniteit voor het werk van Puccini.
Livio Gabrielli geniet het grote voorrecht begeleid te worden door Gemma Visser en Nicolai Gedda.