Het impresariaat Kox Vocaal behartigt de belangen tussen opdrachtgever en vocalist bij uw muzikale uitvoeringen.
Maartje Rammeloo
SopraanDe veelzijdige Nederlandse sopraan Maartje Rammeloo heeft de afgelopen jaren vele opera rollen mogen vertolken in operahuizen in binnen- en buitenland.
Ze zong veelvuldig als solist bij de Nationale Opera in Amsterdam, bij het Aalto Theater Essen en bij o.a. Göteborg Operan (Zweden), De Nederlandse Reisopera en Festival Aix-en-Provence. Hierbij zong ze rollen als Marzelline (Fidelio), Pamina (Die Zauberflöte), Musetta (La Bohème) Cunegonde (Candide), Lucy (The Telephone, Menotti), Adina (l’Elisir d’Amore) en La Comtesse Adèle (Le Comte Ory, Rossini).
Door de jaren heen heeft Maartje successen geboekt tijdens (inter)nationale competities. Ze was o.a. finalist en prijswinnaar tijdens het IVC te Den Bosch, de Hans Gabor Belvedère Competition, het Montserrat Caballé Concours in Zaragoza, als ook de Wilhelm Stenhammer Competitie in Zweden.
Naast de opera engagementen is Maartje ook op het concertpodium een veelgevraagd soliste en zong ze met o.a. het Radio Filharmonisch Orkest, Nederlands Philharmonisch Orkest en Cappriccio Stravagante waarbij ze werkte met dirigenten als Markus Stenz, Skip Sempé, Marc Albrecht, Tomáš Netopil, Anthony Hermus en James Gaffigan.
Maartje studeerde aan het Fontys Conservatorium te Tilburg en werd gecoacht door o.a. de vermaarde zangeres Jard van Nes. Ze behaalde cum laude haar masterdiploma, met als specialisatie Operette en Klassiek Muziektheater. Ze volgde masterclasses bij o.a. Montserrat Caballé, Edith Wiens en Elly Ameling.
Afgelopen seizoen maakte Maartje o.a. furore in de veeleisende hoofdrol van Kurt Weill’s Lady in the Dark bij Opera Zuid, als Liz Henson in de wereldpremière van de opera Dogville in Essen en als 1e Dame in Mozarts Zauberflöte, de nieuwe grote productie van de Theateralliantie. Dit seizoen zal ze onder andere in de huid kruipen van Violetta Valéry tijdens twee verschillende producties van Verdi’s La Traviata.
Mattijs Hoogendijk
TenorMattijs Hoogendijk voltooide zijn zangstudie in Zwolle cum laude. Het programma bestond uit Dichterliebe van Robert Schumann en Tamino uit Mozart’s Zauberflöte. Mattijs had les van Felix Schoonenboom en vervolgde zijn studie bij Cora Canne Meijer.
Met zijn soepele, lyrische geluid en gemakkelijke hoogte heeft Mattijs zich ontwikkeld tot een veelzijdig zanger met een evenzo veelzijdig repertoire. Mattijs stond in verschillende operaproducties waaronder “Figaro!”, van Opera Nijetrijne, King Arthur (Purcell) en Orfeo (Claudio Monteverdi). Hij was te horen in muziektheaterproducties als “Jonah the Naysayer” (Willem Breuker), “William and Mary” en “Purcell Gala”. Komend seizoen staan zomerfestivals in Frankrijk en een tournee langs de Nederlandse theaters met “Händel Revue” van Barokopera Amsterdam op stapel.
Op het gebied van oratorium soleerde Mattijs in o.a. de Maria Vespers van Monteverdi, de Messiah, het Mozart Requiem, Rossini’s Petite Messe Solennelle en de Bach Passionen. Zo zong hij de evangelist in een Johannes Passion onder leiding van Nico van der Meel en Bachcantates met Die Kölner Akademie in Istanbul.
Vergezeld door zijn vrouw Sonia Bjornsen en begeleid door luitist Lex van Sante staat Mattijs binnenkort op de planken met muziek van Dowland, Byrd en Ciconia.
Mattijs is regelmatig te zien en te horen in producties van het Nederlands Kamerkoor en Capella Amsterdam. Hij toerde met Bach Collegium Japan door Europa en de Verenigde Staten en was als solist te horen in concerten en radio-opnames met Reinbert de Leeuw, Nikolaus Harnoncourt en Risto Joost.
Nicole Fiselier
SopraanSopraan Nicole Fiselier studeerde Klassiek Zang aan Codarts bij Roberta Alexander. In de jaren erna werd ze achtereenvolgens gecoacht door Marjan Kuiper, Margreet Honig en Ira Siff. Nicole’s muzikale interesse reikt van oude tot hedendaagse muziek. Dit resulteert in een zeer diverse concertpraktijk.
Nicole is een veelgevraagd soliste voor onder andere Carmina Burana, Die Schöpfung, Exsultate Jubilate, Matthäus Passion, Messiah en Psalm 42 (van Mendelssohn). In 2019 zong ze de sopraansoli in het nieuw gecomponeerde Requiem van Gavin Bryars bij de Nationale Opera & Ballet o.l.v. Matthew Rowe.
Als koorsopraan zingt ze bij de Nationale Opera, het operakoor van De Munt (België) en het Groot Omroepkoor. Nicole houdt ook van uitstapjes naar andere muzieksoorten. Met de
indiepopband Efterklang trad ze op tijdens hun symfonische tour in Nederland, België, Noorwegen en Zweden.
Als Resident Artist vertolkte Nicole bij de Nederlandse Reisopera de rol van Clorinda in La Cenerentola. In 2015 was ze bij Holland Opera te horen in de wereldpremière van de opera The Day After van Jonathan Dove als Young Woman.
In 2017 stond ze op de planken als Colonella bij Opera Nijetrijne in een bewerking van Il mondo alla rovescia van Salieri. In datzelfde jaar bracht de rol van Apollonia in Haydn’s La Canterina haar naar België en Japan met het gezelschap La Petite Bande onder leiding van Sigiswald Kuijken.
Martha Bosch
SopraanMartha Bosch studeerde aan het Conservatorium van Amsterdam bij Hein Meens en Sasja Hunnego. Masterclasses volgde zij onder meer bij Margreet Honig, Johannette Zomer, Emma Kirkby, Nelly Miricioiu, Maarten Koningsberger, Udo Reinemann en Christiane Oelze. Momenteel wordt zij gecoacht door Marjan Kuiper. Sinds 2016 vormt zij een vast liedduo met pianiste Laura de Lange.
De jonge, heldere sopraan soleerde veelvuldig in de Matthäus-Passion en Johannes-Passion van Bach, Die Jahreszeiten van Haydn, het Gloria van Vivaldi, Te Deum van Purcell, Stabat Mater van Pergolesi, Magnificat van Rutter, Requiem van Faure, de Petit Messe Solennelle van Rossini en in diverse cantates van Bach en Telemann. Hierbij werkte zij samen met dirigenten als Jos van Veldhoven, Jos Vermunt, Bas Ramselaar, Nico van der Meel en Alfredo Bernardini. Afgelopen december maakte zij haar debuut als soliste bij Ton Koopman.
Als veelgevraagd koorzangeres is zij verbonden aan Cappella Amsterdam o.l.v. Daniel Reuss, het Laurens Collegium Rotterdam o.l.v. Wiecher Mandemaker, het Amsterdam Baroque Choir o.l.v. Ton Koopman en het Nederlands Kamerkoor o.l.v. Peter Dijkstra.
Martha Bosch won het Prinses Christina Concours en debuteerde al op 17-jarige leeftijd bij de opera als Bastienne in Mozarts Bastien und Bastienne (Residentie Orkest, 2003). Zij vertolkte operarollen in Le Nozze di Figaro van Mozart (De Nederlandse Opera Academie, 2007), Les Aventures du Roi Pausole van Honegger (Opera Trionfo, 2008), Die Zauberflöte van Mozart (International Belcanto Academy, 2012), en Orfeo Underground van Monteverdi (Holland Opera, 2014).
Tanja Obalski
SopraanDe Duitse sopraan Tanja Obalski studeerde aanvankelijk dwarsfluit aan de Hochschule für Musik und Theater in Hamburg; daarna solozang aan het Conservatorium van Amsterdam bij Margreet Honig en Howard Crook. Tanja Obalski specialiseerde zich vervolgens in Amsterdam in de historische uitvoeringspraktijk en barokzang en rondde in 2003 haar studie succesvol af. Zij volgde verder masterclasses van o.a. Jill Feldman en Emma Kirkby. In 2005 was zij laureate bij het Concours International de Chant Baroque de Chimay en in 2007 finaliste van het oratoriumconcours “Nederlandse Vocalisten Presentatie”.
Als soliste is zij te horen in oratoria, cantates en kamermuziekconcerten zowel in Nederland als daarbuiten. Zij werkte solistisch mee aan CD’s van o.a. de Rheinische Kantorei o.l.v. Hermann Max, van Combattimento en diverse radio-opnames met het Groot Omroepkoor.
Tanja is ook een veelgevraagde ensemble- en koorzangeres. In het verleden zong zij veelvuldig bij o.a. De Nederlandse Bachvereniging (o.l.v. Jos van Veldhoven), Cappella Amsterdam en Collegium Vocale Gent (o.l.v. Philippe Herreweghe). Op dit moment is zij op diverse podia te horen met o.a. het Nederlands Kamerkoor, het Amsterdam Baroque Choir (o.l.v. Ton Koopman) en het Groot Omroepkoor.