Over Pierre Mak
De bariton Pierre Mak studeerde zang aan de conservatoria van Zwolle en Utrecht
het Mozarteum in Salzburg en de Schola Cantorum Basiliensis in Basel. Hij nam deel aan masterclasses bij Elisabeth Schwarzkopf en Robert Holl. Verder volgde hij lessen bij Aafje Heynis, Henny Diemer en Margreet Honig.
Pierre Mak werkt met grote regelmaat als solist mee aan oratoriumuitvoeringen. De Passies van Bach, een groot aantal 19e eeuwse oratoria (o.a. Requiem Fauré, Ein Deutsches Requiem Brahms, Paulus en Elias Mendelssohn) en enige 20e eeuwse oratoria (o.a. Carmina Burana Orff, a Child of our Time Tippett) behoren tot zijn repertoire.
Ook gaf hij talloze liederenrecitals. Met name het Duits-Romantisch en het Frans lied hebben zijn grote voorliefde.
In het najaar van 2007 maakte hij met groot succes zijn scenisch operadebuut in een productie van Operastudio Nederland, waarin hij onder de regie van Harry Kupfer de rol van Der Gatte in `Reigen` (Philippe Boesmans, 1993) vertolkte. Enige tijd later volgde een reprise van deze productie in het Théâtre de la Bastille in Parijs.
In 2009 was hij te zien in de reconstructie van `Granida` van P.C. Hooft, gerealiseerd door Stichting Ipermestra en Wim Trompert.
In het voorjaar van 2011 zong hij de rol van Frank in `Die Fledermaus` van Johann Strauss, geregisseerd door Hans Nieuwenhuis
In de zomer van 2013 nam hij tijdens het zeer succesvolle project ‘Rheingold op de Rijn’ in ‘Das Rheingold’ van Richard Wagner de rol Van Fasolt voor zijn rekenin. En onlangs werkte hij mee aan de door Stichting Ipermestra geproduceerde Driekoningenvoorstelling L’Adorazione dei Magi.
Pierre Mak is als hoofd van de vocale afdeling en als hoofdvakdocent solozang verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam.