Het impresariaat Kox Vocaal behartigt de belangen tussen opdrachtgever en vocalist bij uw muzikale uitvoeringen.
Nanette Mans
SopraanSopraan Nanette Mans (2000) studeerde Klassiek Zang bij bariton Henk Neven op Codarts. Ze is vaak als solist te horen in onder andere de Matthäus Passion en Johannes Passion van Bach, de Messiah van Händel, het Gloria en Magnificat van Vivaldi, Psalm 42 van Mendelssohn en vele cantates.
Ook in de kamermuziek is Nanette erg actief. Zo vormt ze sinds 2018 een sopraan-orgelduo met organist Gerben Budding, sinds 2019 een liedduo met pianist Mieke Verduijn en werkt ze regelmatig samen met andere musici.
Als solist ontving Nanette masterclasses van Margreet Honig, Christianne Stotijn, Sophie Karthäuser en Charlotte Margiono. Daarnaast volgde ze samen met pianist Mieke Verduijn de Udo Reinemann International Masterclasses in Brussel.
Haar passie voor zingen ontstond bij ensemblezang, waardoor Nanette veel ervaring heeft op dit gebied en ze vaak in ensembleverband te horen is. Momenteel zingt ze bij Vocaal Ensemble Piacevole (Gerben Budding), gespecialiseerd in oude muziek, de Cantors Martini (Remco de Graas en het Ars Musica Kamerkoor (Patrick van der Linden).
Contact formulier
Tanja Obalski
SopraanDe Duitse sopraan Tanja Obalski studeerde aanvankelijk dwarsfluit aan de Hochschule für Musik und Theater in Hamburg; daarna solozang aan het Conservatorium van Amsterdam bij Margreet Honig en Howard Crook. Tanja Obalski specialiseerde zich vervolgens in Amsterdam in de historische uitvoeringspraktijk en barokzang en rondde in 2003 haar studie succesvol af. Zij volgde verder masterclasses van o.a. Jill Feldman en Emma Kirkby. In 2005 was zij laureate bij het Concours International de Chant Baroque de Chimay en in 2007 finaliste van het oratoriumconcours “Nederlandse Vocalisten Presentatie”.
Als soliste is zij te horen in oratoria, cantates en kamermuziekconcerten zowel in Nederland als daarbuiten. Zij werkte solistisch mee aan CD’s van o.a. de Rheinische Kantorei o.l.v. Hermann Max, van Combattimento en diverse radio-opnames met het Groot Omroepkoor.
Tanja is ook een veelgevraagde ensemble- en koorzangeres. In het verleden zong zij veelvuldig bij o.a. De Nederlandse Bachvereniging (o.l.v. Jos van Veldhoven), Cappella Amsterdam en Collegium Vocale Gent (o.l.v. Philippe Herreweghe). Op dit moment is zij op diverse podia te horen met o.a. het Nederlands Kamerkoor, het Amsterdam Baroque Choir (o.l.v. Ton Koopman) en het Groot Omroepkoor.
Rob Meijers
Counter-tenor/AltusDe Nederlandse countertenor Rob Meijers begon op 7-jarige leeftijd als jongenssopraan in het Jeugdkoor Cantarella o.l.v. Harrie Spronken. Hij is aanvankelijk als bariton begonnen bij Frans Kokkelmans en sloot zijn studie succesvol af met het Bachelor-diploma voor docerend en uitvoerend musicus aan het conservatorium te Maastricht (2001). In de voortgezette opleiding Solozang/Opera studeerde hij verder bij Mya Besselink. Onder haar leiding specialiseerde hij zich als countertenor. Hij slaagde met onderscheiding voor de Masters Solozang en werd door een gerenommeerde jury verkozen tot winnaar van de Music Award Maastricht 2005 ( Rotary Maastricht). In hetzelfde jaar sloot hij zijn studie opera cum laude af. In april 2006 maakte Rob zijn operadebuut als Halimacus in de opera Croesus van R.Keiser (Hessisches Staatstheater Wiesbaden.).
Rob is de afgelopen jaren vocaal gecoacht door Michael Chance en Gemma Visser. Verder volgde hij masterclasses bij o.a. Andreas Scholl, Jos van Veldhoven, Ton Koopman en Barbara Schlick. Ook nam hij deel aan de ‘Summerschool’ van de Britten Pears Acadamy te Engeland en behoorde hij in 2008 op het Internationaal Vocalisten Concours ( IVC ) te ’s-Hertogenbosch tot de laureaten van de wedstrijd.
Als solist is Rob regelmatig te horen in de belangrijkste oratoria van componisten als Pergolesi, Bach, Händel en andere grootmeesters uit de Barokperiode. Hij betrad diverse grote podia in binnen en buitenland. Zo concerteerde hij met veel succes in het Concertgebouw te Amsterdam en zong hij de Carmina Burana van Orff in de Municipal House-Smetana Hall te Praag. Daarnaast geeft hij door het hele land concerten met de ensembles Castradivi en Vocal Chord. Voor ‘Globe Records’ verleende hij zijn solistische medewerking aan de bijzondere cd-opname van het Stabat Mater van Pergolesi op teksten van W.Wilmink. Naast de Oude Muziek heeft hij een grote passie ontwikkeld voor de hedendaagse, experimentele compositie. Reeds verschillende componisten heeft Rob met zijn stemgeluid weten te inspireren om werken speciaal voor zijn stem te schrijven.
Rob heeft samengewerkt met dirigenten als Masaaki Suzuki, Ed Spanjaard, Jan Stulen, Enrico Delamboye, Riehle Friedemann en Roberto Benzi.
Naast zijn carrière als countertenor, sloot Rob in 2012 zijn studie koordirectie zeer succesvol af aan het conservatoriom te Maastricht. Hij is sinds die tijd dirigent van meerdere koren, waaronder het Toonkunstkoor Maastricht. Zo dirigeerde hij o.a het ‘Requiem’ van G. Fauré, de ‘Petite Messe Sollenelle’ van G. Rossini en ‘Die Schöpfung’ van J. Haydn. Als docent zang is Rob verbonden aan SCHUNCK* Muziek en Dans te Heerlen en is hij een veelgevraagd stemcoach bij diverse koren en ensembles.
Rob wordt momenteel vocaal gecoacht door de countertenor Maarten Engeltjes.
Linde Schinkel
SopraanDe sopraan Linde Schinkel behaalde in 2011 haar masterdiploma als student van Xenia Meijer aan het Fontys Conservatorium. Aan het Rotterdams Conservatorium haalde ze eerder haar bachelordiploma als student van Frans Huijts en Roberta Alexander. Daarnaast volgde ze vele masterclasses (o.a. Johannette Zomer, Margreet Honig, Carolyn Watkinson en Evelyn Tubb) en interpretatielessen (Richard Egarr, Fabio Bonizzoni en luitisten Fred Jacobs en Michael Fields).
Linde beschikt over een warme en natuurlijke stem waarmee ze zich kan uiten in vele kleuren en karakters. Hierdoor is zij een graag gehoorde soliste. Zij zingt solo in vele oratoria, waaronder Bachs Matthäus Passion, de Messiah van Händel, het Requiem van Mozart en Hör mein Bitten van Mendelssohn. Op uitnodiging van het Noorse Aust-Agder Kamerorkest gaf zij verschillende concerten in Noorwegen. Eerder zong zij met kamerorkest Sinfonia Rotterdam.
Linde is verbonden aan twee oude muziek ensembles; ‘Udite!’ en ‘Rood Hout’ waarmee ze regelmatig optreedt. Februari 2013 verschijnt de eerste cd van Rood Hout. Linde is hierop te horen in solocantates en -motetten van Händel, Vivaldi en Telemann.
Naast haar werkzaamheden als sopraansolist maakt Linde eigentijdse muziektheaterprogramma’s met klassieke zang onder de naam VOX Muziektheater. Het programma Vers Hartzeer met barokke én nieuwe geschreven solocantates won de ‘Almost Famous Award 2010’ van het Ostadetheater in Amsterdam.
Het korte festivalprogramma Schwarzwald FM, bestaande uit Schubertliederen en poppenspel, was o.a. te zien op de Gentse Feesten en het Pop Arts Festival in Amsterdam.
Met de voorstellingen van VOX Muziektheater wil Linde de muziek die zij zo graag zingt in de hedendaagse cultuur inbedden. Aan deze missie werkt ze ook samen met collega’s in het collectief van het Kameroperahuis Zwolle.
Mirjam Schreur
MezzosopraanMezzosopraan Mirjam Schreur behaalde haar tweede fase diploma’s Uitvoerend Musicus Solozang en Muziekdrama aan het Conservatorium Maastricht bij Barbara Schlick. Ze werd verder opgeleid door de mezzosopraan Jard van Nes, die haar nog steeds coacht. In 2002 won ze de derde hoofdprijs in het internationale zangconcours “Debüt in Meran”in Italië. Deze hoge plaats had ze te danken aan een goede vertolking van zowel opera-, lied- als oratoriumrepertoire. Uitnodigingen aldaar voor de operarollen van Marcellina en Orfeo volgden.
Met de Philharmonie Zuidnederland voerde Mirjam de Matthäus Passion uit o.l.v Paul Goodwin en Matthew Halls. Op de Amerikaanse Begraafplaats te Margraten voerde ze met dit orkest Petite Messe Solennelle van Rossini uit olv Ed Spanjaard.
Onlangs vertolkte ze de rol La Mère d’Iseut in Le vin herbé van Martin in samenwerking met Philharmonie Zuidnederland en het professionele koor Studium Chorale olv Hans Leenders.
Met het Limburgs Symfonie Orkest voerde ze 5 opeenvolgende seizoenen series Matthäus Passionen uit olv Ed Spanjaard, Paul Goodwin en Reinbert de Leeuw en daarnaast Missa Solemnis van Beethoven o.l.v Roberto Rizzi-Brignoli en de Messiah van Händel o.l.v Kynan Johns. Ed Spanjaard nodigde haar in 2012 uit voor zijn afscheidsconcerten, waarin ze de rol van Marcellinus vervulde in Le Martyre de St. Sébastien van Debussy.
Ze maakte haar debuut in het Paleis van de Schone Kunsten te Brussel met Psalm 137 van Mendelssohn als soliste bij het professionele kamerkoor Studium Chorale o.l.v Hans Leenders. In 2009 was ze te horen in het Stabat Mater van Brunetti i.s.m. het Combattimento Consort Amsterdam olv. Jan Willem de Vriend. Ze werd dat jaar uitgenodigd voor het Barocco Festival Leonardo Leo te Brindisi.
In 2007 maakte ze een tournee door Duitsland en Luxemburg met het beroemde jongenskoor “Kreuzchor Dresden” en de Dresdner Philharmonie olv Roderich Kreile en zong daarbij in o.a. Konzerthaus Freiburg, Liederhalle Stuttgart, Tonhalle Düsseldorf, Graf Zeppelin Halle te Friedrichshafen en Philharmonie te Luxemburg.
Ze soleerde bij de Nederlandse Bachvereniging olv Jos van Veldhoven in de series “Muziek voor Vorstenhuizen”en “der Tod Jesu” van Graaf.
Inmiddels heeft ze een breed repertoire opgebouwd, waarin alle stijlperiodes (barok, klassiek, romantiek, 20-ste eeuws en eigentijds) zijn vertegenwoordigd. Haar stem ontwikkelde zich geleidelijk steeds verder, zodat naast het door Mirjam geliefde barokke repertoire en de klassieken nu ook Mahler een favoriet is geworden. Met symfonie orkesten olv Manon Meijs voerde ze drie keer de Tweede Symfonie van Mahler uit en Lieder eines fahrenden Gesellen. Daarnaast verdiepte ze zich in de Traditional Chinese Medicine (TCM) om te zien, wat deze vorm van geneeswijze zangers, musici en topsporters kan bieden om sneller te herstellen na een intensieve concert- en trainingsperiode. In die context breidde ze haar praktijk uit met Acupunctuur Centrum Qi Clinic.